Jyväskylän kulttuuritalon tukiyhdistys ry

Stöd kulturhus Villa Ranas verksamhet genom att bli medlem i som kulturhusets stödföreningen

Föreningen är religiöst och politiskt självständig, allmännyttig och icke-vinstdrivande. Föreningens syfte är att befrämja och stödja kultur- och konstverksamhet, förse utrymmslösningar för kulturaktörer och att utveckla kulturutrymmen till lämpliga arbets-, uppträdnings, och praktikshelheter för konst.

Vad kulturhuset Villa Rana gör för att uppnå sitt syfte:

–       gör initiativ
–       underhåller och hyr tillfälliga lokaler som är i föreningens bruk
–       organiserar konst-, kultur- och diskussionsevenemang
–       bedriver informerings-, forsknings- och publiceringsverksamhet
–       samarbetar med andra organisationer
–       anställer arbetskraft
–       stödjer kulturhusets verksamhet med utvecklingsprojekt

Vad kulturhuset gör för att stödja sitt verksamhet:

–       tar emot bidrag, donationer och testamenten
–       ordnar insamlingar och lotterier efter att ha fått vederbörligt tillstånd

Kulturhuset Villa Rana bjuder dig med glädje på en möjlighet att stödja kulturhusets verksamhet! Det här kan du göra enklast genom att bli en uppmuntrande medlem. Vi ordnar specialverksamhet till våra medlemmar under det första året: en Villa Rana rundtur med fikaservering genast när det är tryggt.

Som en supportmedlem kan accepteras en privatperson eller en rättsligt behörig förening som vill stödja föreningens verksamhet. År 2023 är supportmedlem-avgiften minst 150 euro för en förening, och minst 80 euro för en privatperson. Avgiften kan du betala till kontot av Jyväskylä kulturhusets stödföreningen: FI12 5290 0220 5573 99. Skriv ditt email eller telefonnummer i meddelandefältet.

Genom en skriftlig ansökan, kan vi acceptera registrerade föreningar och andra rättsligt behöriga föreningar, som enligt deras regler kan bidra till utvecklingen av kulturhusets verksamhet. Anslutningavgiften år 2023 för en egentlig medlem är 100 euro och medlemsavgiften 200 euro. År 2023 är anslutningsavgiften och medlemsavgiften båda 100 euro. Du kan skicka medlemsansökan till adressen info@villarana.fi