Yhdistys

Jyväskylän kulttuuritalon tukiyhdistys ry

Yhdistys on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton, yleishyödyllinen ja voittoa tavoittelematon. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää ja tukea kulttuuri- ja taidetoimintaa, tarjota tilaratkaisuja kulttuuritoimijoille sekä kehittää kulttuuritiloista taiteelle sopiva työskentely-, esitys- ja harjoitustilakokonaisuus.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi Jyväskylän kulttuuritalon tukiyhdistys ry:
–   tekee aloitteita
–   ylläpitää ja vuokraa väliaikaisesti ja toistaiseksi yhdistyksen käytössä olevia tiloja
–   järjestää taide-, kulttuuri- ja keskustelutilaisuuksia
–   harjoittaa tiedotus-, tutkimus- ja julkaisutoimintaa
–   toimii yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa
–   palkkaa työvoimaa
–   tukee kulttuuritalon toimintaa kehityshankkeilla

Toimintansa tukemiseksi yhdistys voi:
–   ottaa vastaan avustuksia, lahjoituksia ja testamentteja
–   järjestää asianomaisen luvan saatuaan rahankeräyksiä ja arpajaisia
–   järjestää konsertteja, näytöksiä ja niihin verrattavia tilaisuuksia sekä tapahtumia, koulutuksia, kulttuuriin liittyvää konsultointia ja kulttuurialan palveluja
–   omistaa toimintaansa varten tarpeellista kiinteää ja irtainta omaisuutta
–   vuokrata tilojaan, kalustoaan ja mainostilaa
–   harjoittaa kahvila- ja ravintolatoimintaa
–   harjoittaa tarkoitukseensa liittyvää tukituotteiden myyntiä
–   perustaa osakeyhtiön
–   ottaa lainaa tai tarjota vakuuksia toimintansa turvaamiseksi

Tiivistelmä Kulttuuritalo Villa Ranan strategiasta

Tue Villa Ranan toimintaa liittymällä kulttuuritalon tukiyhdistyksen jäseneksi

Kulttuuritalo Villa Rana kutsuu sinut ilolla tukemaan kulttuuritalon toimintaa! Tämän voit tehdä helpoimmin liittymällä kannatusjäseneksi. Jäsenillemme järjestämme avajaisvuonna erikoistoimintaa: Villa Ranan esittelyn kahvitarjoiluineen heti, kun se on turvallista.

Kannatusjäseneksi voidaan hyväksyä yksityinen henkilö tai oikeustoimikelpoinen yhteisö, joka haluaa tukea yhdistyksen tarkoitusta ja toimintaa. Vuonna 2024 kannatusjäsenmaksu on yhteisöille vähintään 150 € ja henkilöjäsenille vähintään 80 €. Kannatusjäsenmaksun voi maksaa Jyväskylän kulttuuritalon tukiyhdistyksen tilille OP FI12 5290 0220 5573 99. Kirjoita viestikenttään sähköpostisi tai puhelinnumerosi.

Jatkamme vuonna 2024 kannatusjäsenten treenausetua. Kannatusjäsenenä olevat taiteen ja kulttuurin yleishyödylliset vapaan kentän ammattilaisvetoiset tai ammattilaisyhteisöt sekä henkilöt voivat saada jäsenetuina lyhyellä varoitusajalla harjoitustilaa Villa Ranan saleissa tyhjiksi jääviltä harjoitusajoilta. Tästä mahdollisuudesta kiinnostuneita kannatusjäseniä pyydetään ilmoittautumaan toiminnanjohtajalle info@villarana.fi. Kannatusjäsenmaksun voi halutessaan maksaa vain puoleksi vuodeksi, jolloin treenausmahdollisuus on voimassa joko 1.1.-30.6.2024 tai 1.7.-31.12.2024.

Yhdistykseen varsinaiseksi jäseneksi voidaan kirjallisesta hakemuksesta hyväksyä rekisteröidyt yhteisöt ja muut oikeuskelpoiset yhteisöt, jotka sääntöjensä mukaan voivat osallistua kulttuuritalon toiminnan edistämiseen. Varsinaisen jäsenen liittymismaksu on 100 €, ja jäsenmaksu vuonna 2024 200 €. Jäsenhakemuksen voi jättää osoitteeseen info@villarana.fi.

Uutta! Osta nimikkotuoli Villa Ranasta ja tue kulttuuritalon toimintaa

Voit nyt tukea Villa Ranan toimintaa ostamalla itsellesi nimikkotuolin joko Blomstedtin tai Paulaharjun salista viideksi vuodeksi. Tuolin selkämykseen kiinnitetään laatta, johon kaiverretaan tuolin varanneen henkilön, yrityksen tai yhteisön nimi. Yksityishenkilöille tuolin hinta on 100 € ja yritykselle / yhteisölle 300 € (alv 0%). Nimikkotuoli ei oikeuta ilmaiseen sisäänpääsyyn maksullisiin tapahtumiin.

Tule nimikkotukijaksi! Ota yhteyttä info@villarana.fi